21 October 2010

Malam tanpa angin

Dalam bilik. Waktu malam.
Situasi: Blackout.

Malam ni entahlah kenapa. Sayu. mendung pun ada. Tiba tiba blackout. memang rasa nak menangis. Depan lappy, bukak muka buku tapi tak bukak buku. Tak apa lah kot. mood tiada nak membaca. apatah lagi nak belajar. Ha, Lagu.
memang penenman setia. :)
Saya sangat terharu dengan kamu wahai lagu. Macam2 lagu yang ada menemani saya. Bila dah dengar lagu, secara tak langsung pemikiran dan emosi semakin lain macam pula. Erk, tapi tak apa lah. Sekurang2 nya, saya tenang walaupun panas sebab blackout ni.

kenapakah dengan saya? Terlebih memikirkan sesuatu? Atau memikirkan perkara yang tidak sepatutnya? kenapa suka berfikir? PEMBETULAN. bukan suka. tapi secara tidak sedar, saya sedang memikir dan berfikir. mahu jadi ahli fikir? Entah.

Mungkin faktor umur juga. Ye lah. Sebelum ni, saya bukan ahli fikir. Saya seperti kanak kanak bahagia d hospital bahagia. tapi kini, saya sedar apakah itu dunia.

Syukur, Alhamdulillah.

Apa yang saya lihat adalah masa depan. Apa yang saya mahu adalah kebahagiaan. Tapi, harus saya akui, bahagia tidak sentiasa bersama manusia. jadi, saya harus jangan lupa juga pada dugaan. Tentang masa depan, masa depan ditentukan oleh masa sekarang. Kuatkan semangat ya farah. Habiskan belajar! Scholar kamu tu. Jangan kecewakan mak abah. masa depan kamu adalah bersama Telekom Malaysia. huu~ Baik! saya akan memberikan yang terbaik buat TM! Terima kasih TM kerana menaja pengajian saya. (hakikatnya, amatlah sukar sekali menempuh pengajian disini.. UM adalah sangat kuat! Berusahalah!)

Selain dari TM? keluarga. :) saya mahu mak abah, dan adik adik saya gembira dan bahagia. InsyaAllah~ Cuba sedaya upaya dan yang terbaik.

Selain keluarga? Secara jujurnya, tiada pasangan yang bercinta tidak mahu disatukan selamanya. Setiap pasangan yang bercinta inginkan kebahagiaan berumah tangga. Itu juga turut tersenarai dalam masa depan yang saya harapkan. Ya. Jodoh pertemuan Allah tentukan. Tapi, secara jujur, saya hanya mahu bersama dia. Hanya dia. Mudah mudahan, jodoh kami berpanjangan. Mudah mudahan, kami bersatu sebagai pasangan yang sah.

Amin..

Dalam gelap saya menaip. Sekadar meringan pemikiran. Mudah mudahan, Allah panjangkan umur saya untuk saya kecapi masa depan yang saya inginkan itu.

Amin~

No comments: