31 March 2012

Konvensyen Bidadari Dunia

Assalamualaikum.

:)

Lamaaaaa tak update blog. busy, busy, dan busy. Plus, tak tau nak update apa. Kisah hidup bukan nya menarik. Bukan ada orang nak baca sangat pun kan. So, daripada membebel entah apa2, baik diam. nak bersastera, ilham tak datang. =.="
Ok. Actually, macam macam nak cakap. Macam macam nak share. And yang paling penting, pasal tajuk entry ni lah. Konvensyen Bidadari dunia. :) Syukur, Alhamdulillah. Hajat nak pegi konvensyen ni tercapai. Since mula2 tau pasal konvensyen ni, terus rasa nak pergi. Tak peduli dah masa tu. Ada kwn ke tak, nak jugak. And Alhamdulillah, ada je kawan2 yang pergi. :)

Dua hari konvensyen tersebut. Ternyata, sangat meninggalkan kesan. Yang dalam. teramat amat dalam. Syukur Ya Allah. Tak tau nak cakap macam mana. Biarlah orang nak cakap apa pun.
"Eleh, pegy konvensyen je pun". "Eleh, bajet baik la tu" "Eleh, saje nak nujuk la tu"

Mungkin ada yang berkata sedemikian. Tapi, tak apa. Tujuan post entry ni pun, sebenarnya nak kongsi sedikit sebanyak pengisian sepanjang berlangsungnya event tu. Ok, sebelum pergi lebih jauh tentang event tu, lokasinya adalah di PICC, Putrajaya.

Subhanallah. :) Cantik Putrajaya ni kan. View from PICC, sangat lah cantik. Sejuk. rasa tenang kejap. Tak sibuk. ehehe, ok2. Berbalik kepada review pasal komvensyen tu. Ramai speaker hebat2. Prof Dr Muhaya, Ustazah Norbahiyah, Wardina ada, ramai lagi lah. tak tersenarai semua.

I learn lot of thing there. Terus terang, untuk manusia seperti saya, yang masih terkial2 mencari, memang saya rasa banyak sangat benda yang saya tak tahu selama ni. Betapa cetek ilmu. Betapa malas mencari suatu ketika dulu. Ok. Berhenti merepek pasal tu. kembali kepada tajuk. Antara slot sepanjang berlangsungnya konvensyen itu; Forum -Fesyen. Yes Or No. Forum-Titian Syurga. Slot bahagia dan membahagiakan. Solehah itu indah. Wanita penyejuk jiwa. Sesuci mawar putih, and ada lagi. Tak ingat nama slot nya. Macam2 benda yang saya belajar dekat situ. InsyaAllah, semoga diri ini akan terus kuat. Semoga terus istiqamah.

"kembali kepada fitrah"
Sis Farazila ada sebut tentang itu. Ya, mungkin sebab diri sendiri ini bukan asalnya orang yang seperti anda lihat sekarang. Siapa yang kenal farah mn, mereka tahu siapa saya. Dan tak perlu untuk saya nafikan apa2. Cukuplah apa yang berlaku. Tiada manusia yang sempurna, kan?

Sedikit sebanyak kata2 yang boleh dikongsi,

"Purify our heart with taqwa"
Benar. Sucikan kembali hati kita. Jangan biarkan ia terus kotor. Jika manusia boleh nampak kekotoran hati, ternyata tidak akan ada seorang pun yang akan dekat. Kan? Selagi kita bernyawa, peluang itu sentiasa ada. Tidak akan berlaku sebarang perubahan jika kita sendiri tidak menggerak kan diri untuk berubah. Ya. Bercakap melalui pengalaman. Bukan berniat untuk menunding jari kepada sesiapa, tetapi sekadar saling mengingatkan. Semoga kita sama2 mampu menyucikan kembali hati kita ini. InsyaAllah.

"Dunia akan melayan kita sepertimana kita melayan dunia"
Semua orang pasti tahu akan perkara ini. Jika kita melakukan sesuatu kebaikan, kita juga akan mendapat berganda kebaikan. Dari dunia sekeliling, dan yang penting, dari Allah. Jangan putus asa melakukan sesuatu yang baik. Jangan kalah dengan sesuatu yang tidak baik. Semoga kita sama2 istiqamah dalam melakukan sesuatu kebaikan itu. InsyaAllah. :)

"Janganlah kamu mencari pasangan yang terlalu sempurna di mata kamu. Tetapi carilah pasangan yang telah menyempurnakan hidupmu dengan caranya"
Tidak ada manusia yang sempurna di mata manusia. Manusia sentiasa ingin sesuatu yang lebih baik. Kan? Tapi jangan begitu. Bersyukur. Jangan terlalu mencari kesempurnaan. Tak berani bercakap lebih soal pasangan. Cukuplah sekadar kita faham, apa yang dimaksudkan disebalik kata2 ini. Kan? Terlalu mengejar kesempurnaan menjadikan manusia tidak bersyukur. Berdoalah supaya kita dijauhkan dari berada dalam golongan itu.


Ok. Cukup setakat ini. InsyaAllah, kalau ada masa lagi, banyak lagi info yang saya nak share. :)
Tapi sekarang dah mengantuk sebenarnya. hehehehehe. Dah lama tak update blog. Excited sikit. Tapi tak mampu cakap panjang2.




But, sebelum tu, bukanlah niat untuk menunjuk2. Dan saya sendiri juga bukanlah hambaNya yang sempurna. Saya juga tidak lepas dari melakukan dosa. Sekadar untuk berkongsi, dan sama2 kita mengingatkan diri.


:)




Kita semua bersaudara. Dan, wanita; saya sayangkan kamu semua. Pintu syurga sentiasa terbuka untuk kita. Tapi ingat, kita juga sering hanyut dan sering melakukan dosa.
Sama2 kita memperbaiki diri. saling mengingati antara satu sama lain. InsyaAllah.




Entry berhenti setakat ini. InsyaAllah, nanti saya sambung lagi. :p



Sekian, wassalam.




(Ehehe, Ni sedikit sebanyak gambar yg boleh dikongsi. *tak sah entry tanpa gambar =.=" )




Lencana! :))


Suasana dalam dewan plenary. :))


I adore her. Ya Allah, masa forum ni sangat best. She inspire me.. :)



Forum: fesyen. Yes or no?


Sisters. Dari kiri; Sister Elyn. Sister Nad. :)





Ok. Cukuplah kot. sambung nanti ya. :)

1 comment:

Rara Nasiha said...

terasa rugi sangat bila tak dapat pergi. tapi tu la, terlampau banyak komitmen. but then again, thanks for sharing. :D