06 March 2012

New chapter!

Assalamualaikum, :)

saja nak singgah sini kejap. Tak banyak nak membebel. Sebab tak tau nak membebel apa.
hahahaha. Actually, march is a busy month for me. Syukur Alhamdulillah. Sebab kalau busy, tak ada la emotional sangat. :)

Ok. bercakap tentang New. Atau dalam bahasa melayu, BARU. Apa itu baru? Baru adalah sesuatu yang tidak pernah ada sebelumnya. Dan walaupun pernah ada, sesuatu itu telah kita buang. Yup. Itulah dia. Dalam kehidupan juga perlu sesuatu yang baru. Segala yang tidak baik, yang pedih, yang menyakitkan, semua itu perlu kita buang. Kita hanya perlu ambil pengajaran, iktibar, dan sebagai panduan untuk kita menjalani sesuatu kehidupan yang baru nanti.

dan sekarang..




Syukur Alhamdulillah. Biarpun kadang2 masih terasa, tapi syukur. Kita harus bersyukur bila Allah berikan sesuatu jalan yang baru untuk kita. Biarpun kita tak nampak apa yang menanti di depan, tapi kita perlu percaya padaNYA. Yakin dengan ketentuan Allah. tak dinafikan. Kadang2 sesuatu yang pernah ada dalam hidup kita, masih ada sisa2 dan kesan. hingga sekarang. Tapi, cuba kita fikirkan. kenapa Allah letak kan sesuatu itu? Kenapa perlu untuk kita lakukan sesuatu yg salah dahulu? Supaya kita sedar. Dan belajar dari kesilapan. Supaya kita kuat. Supaya kita tidak bergantung dengan sesiapa selain DIA. Kan?



nak cakap lebih2, ilmu pun tak cukup. Cukuplah sekadar berkongsi dari pengalaman dan rasa. Setiap orang pasti ada ceritanya masing2. tapi, walau apapun cerita itu, selagi kita masih bernyawa, kita ada DIA. Mulakan hidup yang baru. Berdoalah untuk kebahagiaan. InsyaAllah, akan ada jalan untuk kita. Memang tak ada manusia yang sempurna. Aku juga. Ini juga peringatan untuk diri aku juga. Aku kenal diri aku. Aku tahu bagaimana diri aku. Sekuat mana diri aku, dan selemah2 diri aku.



Jadi kesimpulanya, aku juga seorang manusia yang ingin mulakan chapter baru itu. Dan semoga kita semua dapat membina sesuatu yang baru yang lebih baik dari sebelumnya. Tinggalkan kenangan walaupun ternyata memang sukar untuk di lakukan. Tapi, kita harus mencuba.





:)






Start a new life. A new chapter. Mulakan dengan Bismillah dan Doa. InsyaAllah. :)

No comments: