19 July 2011

Kata kata semangat

Assalamualaikum.


:)



Farah mn bukanlah siapa2 pun. bukan pakar kaunseling (diri sendiri pun tak terkaunseling); apatah lagi bukan manusia yang sempurna. Saya pun ada cerita tersendiri juga. tapi, kali ni, tiba2 je saya terasa macam nak bercakap tentang semangat. Bukanlah saya nak bagi kata2 semangat. just, nak bercakap tentang itu. Kenapa? Tiba2 je kan nak cakap pasal ni. well, saya memang suka memerhatikan keadaan sekeliling. kadang2, yang tak sekeliling pun saya perhati. (explore a.k.a stalk). Hahahahahaha. tapi, tidaklah saya explore benda sesuka hati. tidak sama sekali. Just blogwalking. there and there. And baca blog orang. and dari situ, seems like saya dapat rasa apa penulis2 tu rasa dan cerita. Ada yang suka, gila2, serius, yang sedih pun ada. And ada juga yang blog nya macam diary kisah sedih, kisah derita, kisah cinta and yang sewaktu denganya. lebih kurang lah kan dengan blog ni. Dah macam diary macam2 ada jugak kan? hahahahaha. terpulang lah dekat pemilik blog sebenarnya. saya tak nak masuk campur urusan blog mereka. What i'm going to say here is about semangat. dan kekuatan.

bila terbaca kisah2 mereka yang kecewa, yang terlalu inginkan bahagia, honestly. Saya faham. I can feel that. Itu juga apa yang saya inginkan. To be honest, i want happiness. Saya pun terlalu inginkan bahagia dan cinta .

(Alhamdulillah, keadaan saya sekarang lebih baik dari sebelumnya)

This entry tiada ditujukan kepada sesiapa pun. just hope, pada sesiapa yang membaca, ingat lah, yang setiap yang berlaku itu ada hikmahnya. jangan terlalu inginkan sesuatu sehinggakan kita lupa padaNya. Cinta itu akan hadir. Bukan untuk kita desak ianya hadir. kalau x, kita yang tak bahagia. kita yang merana. Kan? saya bukan nak jadi poyo, or konon kuat, or pandai cakap je. TIDAK. saya pernah lalui. saya pernah rasa. and i want the same too. I strongly love my love one. tipu lah kalau saya cakap saya ni kental, brutal and what so ever. Saya juga hati kaca. Senang menangis. cepat terasa. I'm also an ordinary woman.

And i know, bila emosi sedang mengacau kita, macam2 bermain dalam fikiran. And kita luahkan melalui macam2 cara. itu memang salah satu cara untuk rasa lega. But, walau apa pun dugaan yang di datangi kepada kita, kuatkan hati. Minta petunjuk dan bahagia yang di cari itu dariNYA..
I know. Im not perfect. Saya juga manusia yang ada dosa. ada hinanya. But I hope, what ever comes to me, I'll have the strength. Strength from HIM.


To all readers, yang bergelar manusia, baik lelaki mahupun perempuan, hidup ni sentiasa akan ada dugaan. kesedihan. keperitan. and something yang kita tak pernah jangka kan. Even kita pun tak tahu bila kita mati. saya bercakap untuk diri saya juga. saya tidak tujukan kepada sesiapa. walau apa pun yang berlaku, mintalah kekuatan daripada Allah Yang Maha Esa. Setiap dugaan yang mendatangi kita, seharusnya menjadikan kita ingat padaNya.


Terus terang, saya juga hati kaca. mahukan bahagia, cinta dan sayang. yes. That's me. and i guess, semua orang nak kan itu juga. i've gone through so many things. But, Alhamdulillah. Saya masih hidup sehingga kini.




ok. enough lah kot cakap pasal ni. nanti ada pulak yang cakap saya ni poyo or ntah apa2. hahahahaha. terpulang. :) just blogwalking, and baca macam2 jenis cerita. And tiba2, hati rasa nak cakap macam ni. untuk ingatan diri sendiri juga.









*sebenarnya, diri sendiri ni pun bermacam2 jenis emosi yang ada. Hahahahaha. Bila tengok sana, rasa macam ni. tengok situ rasa macam tu. Bla bla bla. see,sekarang pun agak beremosi juga sebenarnya. i'm emotional girl juga. huuu~ whatever. just be yourself farah. dun let past haunting you. keep moving forward. doa banyak2. insyaAllah,, farah mn,,jangan terlau ingin menjadi yang teristimewa atau segalanya. jangan terlalu ingin jadi lebih dari semuanya. bersyukur, dan terima takdir yang dah disuratkan. life is always moving forward. remember that. jaga apa yang telah dibina, jangan biarkan perasaan ingin terlalu menjadi segalanya menguasai. setiap manusia ada jalan hidupnya. abaikan segala yang dah berlalu. trust and believe yourself. just be yourself. (walaupun kdg2 diri sendiri tak stabil)*



wassalam.

No comments: