18 February 2011

Harus Dibina; Bukan dicari

Entah kenapa. Susah and sangat berat mata nak lelap. Makin pejam makin tak boleh. Last last, mengadap laptop ni, and merepek sorang2 dalam blog ni. So, lahirlah entry2 di bawah ni. Biarlah.
Dengan cara ni je, dapat ringankan perasaan yang sangat sangat sangat berat yang ada dalam diri ni. Hujan tak henti dari diri sendiri. Makin hujan bila terbaca blog2 orang.

"Kekuatan bukan untuk dicari; Tapi perlu dibina"

Ya Allah. Kenapa sangat sukar untuk aku bina kekuatan? Bila perasaan dah melampaui segalanya; Inilah jadinya. Orang lain tidur nyenyak, tapi aku. Esok bangun sibuk la nak make up mata. nak cover apa yang patut. Hurm, entah lah. Kenapa aku susah nak berperang dengan hati sendiri?
Kenapa mesti aku ikutkan juga kata hati aku walhal sangat sakit. Kenapa perkara tak boleh jadi macam yang aku inginkan?

ya Allah, Banyaknya soalan kau farah. Sedar lah diri kau farah. Siapa kau. Apa yang sedang kau lalui ni berpunca dari diri kau sendiri. Betapa kau bodohnya dalam kehidupan, betapa kau terlalu ikutkan perasaan. Sedar tak sedar, kau ni lalang. yang ikut sama dengan angin yang bertiup. kau ikut angin perasaan kau, tiba tiba; kau sendiri yang rasa macam orang gila.

ya Allah, hambaMu ini teramat lemah. Untuk membina kekuatan itu sendiri, teramat lemah.
Apatah lagi untuk kuat.



Aku hanya manusia biasa, yang tak lari dari dosa dan kesilapan.. Dosa padaNYA, kesilapan pada dia. Semoga Allah Ampunkan segala dosa, semoga dia ampunkan kesilapan aku.





















Apa yang jadi satu kepastian ketika ini; mata hanya mampu terbuka dan mengalir.
hati tetap merasa sepenuhnya apa yang di rasa. rasa itu hanya Allah dan diri aku sendiri yang tahu. Bukan niat untuk bercerita tentang diri, hanya ini sebagai cara untuk aku menenangkan diri sendiri di saat aku rasa kosong; dan buntu;







Maafkan aku.

No comments: