06 February 2011

Ketenangan

Salam,,

kali ni, terasa macam nak bercakap dengan serius je. Bercakap tentang ketenangan; semua manusia inginkan ketenangan. Kan? Aku pun. Tapi, sebagai seorang manusia juga, kita tak lari dari kegusaran, dan macam macam lagi perasaan yang tak selesa yang menghantui kita. kenapa macam tu?

hurm, entah. Simple je. Tengok diri dalam cermin. Cerminkan diri.

"Ya Allah, hina nya aku."


Ya. Itu sebabnya. Aku mengaku. Aku tak lari dari melakukan dosa. Betapa hina nya aku. Hina di sisi Mu, Ya Allah. hurm~ Entah. kadang kadang, aku terleka. Hanyut seketika. Aku tak pernah terlintas atau terfikir untuk berlagak baik. Aku bukan bertopengkan penampilan diri.
Tidak sama sekali. Blog juga bukan sebagai topeng untuk aku melahirkan kata kata yang
"konon baik". Apa yang aku tulis dalam blog ni, memang lahir dari hati aku. Entah lah;
Aku ini lalang? hurm; aku mengaku. Aku hanya manusia hina yang lemah.

Ampunkan aku Ya Allah.. Sesungguhnya aku ingin kan ketenangan dari MU, Berikanlah aku ketenangan itu,,,,


Aku kalah dengan hati dan perasaan. Aku kalah dengan emosi. Mungkin, itu punca. Punca diri tak rasa tenang. Entah; tak ada jawapan yang tepat untuk itu.




Ya Allah; Aku perlukan kekuatan,,, Untuk aku bertahan di muka bumi Mu ini,,,
Bantulah aku Ya Allah,,,


Aku Hanya HambaMu yang hina, lemah dengan godaan dunia,,,,


Ampunkan aku,,,,

No comments: