30 June 2011

Surat Cinta dari YTM

Assalamualaikum.

Ok. Baru balik kerja, tengah penat, tiba2 abah cakap ada surat dari YTM. Anda tahu apa itu YTM?
Yayasan Telekom Malaysia. Masa bukak and baca surat tu, memang hanya Allah saja yang tahu apa perasaan aku. Ok. Dalam tu cakap, result sem ni ada peningkatan. But, sampai tengah2 tu macam dah lain macam je.

Cgpa x seperti yang dia nak walaupun gpa aku memang naik agak banyak. nak buat cam mana. Haih~ yup. aku admit, aku study agak lambat utk sem yang baru lepas ni. Ke, aku sendiri yang bodoh sangat x leh nak adapt blaja kt UM tu? Aku tak layak masuk UM kot. Patut lepas diploma terus keje je kot tempat aku. Kan?

Eh, Apa kau merepek ni farah! Haish. Kalau kau x layak, kau x dapat la scholar YTM tu. Ko patut bersyukur sebab banyak stage YTM buat masa nak pilih orang. And kau patut bersyukur sebab kau dapat peluang tu walaupun kau hampir2 x dapat.


Serius. Aku memang tengah agak serabut and putus asa pulak sekarang ni. Please la jangan menakutkan ku dengan hantar "surat cinta" tu. Aku dah pernah dapat sebelum ni. So, dah 2 kali YTM hantar surat cinta kat aku. Bila pk balik, bukan apa. Aku macam rasa serba salah dengan mak dgn abah. Especially, Abah. Isk. Memang berair mata la bila cakap pasal abah kan. Abah macam meletak kan harapan yang tinggi kat aku. Bukan soal pointer melambung, but at least, dapat maintain scholar je. kalau tak, erkk. Tak dapat bayangkan macam mana.


So,entah lah. Just rasa stress and down sebab surat cinta tu. Apa pun, semuanya terserah padaNya dan yang penting, aku kena usaha gila2. hurm.. xpe, at least result sem ni better then before. Huruf C x jumpa aku sem ni. Hope sem depan, B- pun jangan jumpa boleh x? isk.
B- menakutkan. Please lah~~



Sudahlah farah, tak guna jugak kau membebel kat sini macam orang gila. kan? relax, amik semangat balik. InsyaAllah~

No comments: