10 November 2011

Mengumpat? Hakikat? Atau bercakap tentang fakta?

Assalamualaikum and hello readers. :) (Eceh, bajet retis lah kan)

Hehehe. Dah lama tak membebel. Asyik berpuisi bersajak bersastera je kan. Now, suddenly rasa nak cakap pasal benda ni.

Benda yang normal. lumrah, and very common things ever happened in our life. Itulah dia. Tajuk entry pun semua dah faham kan. What you guys think about this? Entah lah. Susah nak cakap apa-apa. Kadang2, diri sendiri ni pun macam terjebak dalam benda ni juga. Huhuhu~

Haih~ Bila pikir balik, cuba bayangkan. kalau tajuk cerita yang diperceritakan itu adalah kita. Diri sendiri. Apa perasaan kalau orang lain bercakap pasal kita? Erk...

Sedih. Kan.

But hakikatnya, kadang-kadang kita perlu meluahkan. Bukan mengumpat,, kan3? Entah lah.
For example, kita rasa tak boleh terima cara someone. Ada la anything yang kurang berkenan dekat someone tu. Dia buat kita bengang ke, apa ke, and kita kadang2 bercerita untuk melepaskan ketensionan. Erk, mengumpat kah itu?

Kalau dah memang sifat azali diri ni, seperti contohnya saya lah kan. Saya suka membebel. banyak cakap, tak tau nak berhenti. Hahahaha, so secara tak langsungnya akan termengumpat kah saya?

Erk,



saya tak nak jadi pengumpat. T____T Serious ni.



Haihh~ Entah lah.




Macam-macam perangai manusia ni kan. Dan saya ni pun memang confirm lah manusia. hahahahaha. Tak nak cakap lebih2. Masing2 ada perangai masing2. Apa pun, pandai2 lah jaga perangai sendiri tu. kan?





Huhuu~




Sebenarnya, saya takut. hahahaha, mulut ni suka becakap. kadang2, takut terngumpat pula. Isk.
Maafkan saya. Saya hanya insan biasa.





T____T






Selamat malam.

No comments: