08 December 2010

Cerekarama pilihan:

Haish! Erk, maaf. Keluhan tak patut dijadikan permulaan. ok, maka itu, saya mulakan dengan salam. Kenapakah berbunyi keluhan? Entah. Kadang kadang rasa stabil, kadang kadang macam tenggelam dalam segitiga bermuda pula. Konklusinya, ABAIkan saja lah ya. bipolar disorder sedikit mood pada ketika ini. Macam nak lari dalam laut seketika.

Ok ok ok.

Ini tiada kaitan dengan tajuk di atas. Sebenarnya, saya sekadar ingin berkongsi cerita, berkenaan dengan cerekarama yang baharu sahaja saya tonton di laman web www.tonton.com.my

tajuk cerekarama tersebut adalah bertajuk TAUBAT NASUHA .


Barisan pelakon utamanya adalah:

Sheila Rusli
Fauzi Nawawi

Sheila Mambo

Jalaludin Hassan.


(anak anak sheila rusli saya tidak kenal siapa mereka. harap maaf)

Ok ok ok. Saya bukan mahu menulis sinopsis cerita tersebut, sekali lagi di ingatkan, saya hanya mahu berkongsi tentang cerita tersebut. Cerita ini mengisahkan tentang sebuah keluarga yang terdiri drp si ayah, (fauzi) dan ibu (sheila rusli) dan anak2 mereka (tak tahu nama sebenar mereka). Si ayah ni pelik sikit. Seperti tiada ciri2 ayah. erk~ Entah. Wujudkah manusia sebegitu? hurm, Wallahualam~

Mujurlah si ibu, dikurniakan kekuatan dan kasih sayang yang sangat menebal terhadap keluarga dan suaminya. Suaminya macam tu pun, si isteri tetap tenang. baiklah, nak cerita apa yang terjadi dalam cerita tu, memang panjang la kan. Konklusinya, si ayah@si suami, bukanlah seperti suami@ayah yang sepatutnya. yang sedih, kesian anak2. budak2 jadi mangsa.

Dipendekkan cerita, "kalau tak suka, pulangkan". Itu dialog (atok) jalaludin hassan. Kata kata yang memberikan seribu makna. Dengan sekelip mata sahaja, Isteri dan anak anak kepada manusia yang bergelar suami@ayah itu dipulangkan kepada yang Maha Esa. Masa tu,, dah tak boleh buat apa. dah terlambat.

Sedih. Ye, saya tak tipu; air mata keluar dengan deras bila tengok cerita itu. Sedih.

Hurm. Ini bukan pengaruh cerita, tapi bila dah tengok macam tu, rasa takut. Macam macam jenis dugaan yang Allah boleh berikan kepada manusia. kan?

"Allah hanya meminjamkan mereka kepada kita"

Hurm. Tiba tiba dah tak tahu nak cakap apa. Sekelip mata perasaan bertukar. Maaf~
Mungkin, rindu pada seseorang yang telah dipulangkan kepadaNya.


"I do admit; I miss this lil girl. May her soul to rest in peace,, Ily dik.."

No comments: