19 August 2011

Akan Ku Jumpa; Nadia Aqilah/Azfar

Lagu memang banyak mempengaruhi emosi, hati dan perasaan. Lagu sangat lah memainkan peranan dalam hidup, terutama hidup farah mn ni ha. Selain daripada suka sangat dengar berulang2 kali lagu JANGAN LUPA NAMAKU by POMPA BENSIN, ada lagi satu lagu yang sangat menyentuh perasaan.

Lagu apa? AKAN KU JUMPA. ada dua version. NADIA AQILAH and lagi satu AZFAR. Honestly, hurm, boleh menitis air mata bila dengar lagu ni. And hayati betul2.

So, just nak share lirik lagu ni. Kalau nak dengar, dekat playlist this blog ada versi nadia aqilah. Suka versi dia sebab, mungkin dia wanita. Sama seperti saya. So, macam tersangatlah saya bayangkan bahawa saya yang sedang menyanyikan lagu tu.
(Walaupun saya tahu suara saya macam katak). Bukan suara yang nak di ceritakan, tapi, isi lagu tu...

ini dia lirik lagunya;

Ku mengatur langkahku
Berjalan tanpa bayang-bayangMu
Langit dan bumi setia, menemaniku
Matahari menyinar tak pernah berpihak padaku
Ku kepanasan tanpa perlindunganMu.

Hari berganti hari aku masih teguh menanti
Hadir diriMu dalam hidupku ini
Rasa kecewa ada bila kaki penat berlari
Namun yakinku kau kan kutemui

Ku takkan pernah cuba berhenti
langkahku mencari cinta
Yang ku tahu hanya tuk diriku
kan ku terus cari sampai hujung dunia

Kerna ku tahu akanku jumpa diriMu
Dan ku kan terus menempuh mimpi-mimpiku selalu

Kulihat semua gembira
Bila mengenali erti cinta
Senyuman ku beri hanya duka
Bila ingin teman tuk berbicara

Cinta jangan sembunyi
Mataku kabur mencari
Hadirlah dalam hidupku ini
Cinta jangan engkau pergi bila langkahku cuba
Untuk mengejar diriMu

Ku meneruskan langkahku
Dan mengejar bayang-bayangMu
Sinarkanku cahaya dari mataMu

Inginku temu cinta
Mengisi ruang hatiku
Takkan pernahku berhenti mencari



Sayu bila tengok lirik ni.. lagi sayu bila dengar. Hurm~

Ya Rabbal 'Alamin.. Sesungguhnya, aku malu. Aku hanya mampu diam dan terus diam. Tenggelam dalam semua ini~


Akan ku jumpa, jika aku mencari~



No comments: