27 August 2011

Bukan ucapan Salam Aidil Fitri



Masih awal rasanya untuk aku ucapkan Salam Aidil Fitri. InsyaAllah, 1 syawal nanti akan ada ucapan tu.

Tapi, untuk aku ucapkan kata ampun dan maaf kepada sesiapa yang pernah aku sakiti di dunia ini, sepanjang usia aku sekarang ini, tak perlu untuk aku tunggu tanggal 1 Syawal itu.

Ya. Aku tahu. Sepanjang kehidupan aku di bumi Allah ini, aku tidak terlepas walau sebesar hama sekalipun, untuk menyakitkan mana-mana manusia. Sedar atau tidak, salah itu tetap ada.

Ampunkan aku.

Kata-kata ini untuk semua manusia.

Maafkan aku.

Entah ada entah tidak syawal kali ini untuk aku. Semoga syawal yang akan datang akan masih bersama aku.

Ampuni aku untuk semuanya.

Bukan dalam fikiran aku, untuk meramal masa. Aku takut nanti, kalau aku tak sempat memohon ampun.

Jadi, kali ini, terus aku perkatakan apa yang aku ingin katakan.

Ampunkan aku.

Semoga Syawal yang akan datang tak lama lagi, memberikan seribu cahaya dan bahagia. Sangat aku harapkan, Syawal kali ini lebih memberikan aku ketawa dari Syawal yang sebelumnya.




Amin...


No comments: