18 August 2011

POMPA BENSIN. :)


Assalamualaikum. Selamat berpuasa, dan selamat menyambut hari raya juga kepada sesiapa yang membaca. (wah, macam YB pulak kan.hahahah)

Ok ok ok.

Anda tahu apa itu POMPA BENSIN? Pompa bensin bermaksud "Pam Minyak". Itu adalah bahasa indonesia ya. Maafin saya jika apa yang saya bilang ini tidak benar.

Kenapakah dengan Pompa Bensin? Huhuhu~ Selain dari pam minyak, Pompa Bensin juga merupakan sebuah artis. Erk! SEBUAH ARTIS? Ok. Sila belajar penjodoh bilangan semula ya. Hahaha. Ok lah. Pompa Bensin adalah sebuah band hasil dari gabungan beberapa artis solo. Band? erk, rasanya, lebih sesuai di panggil projek kot. Ha, lebih kurang begitulah. Sesiapa yang menonton drama RAMADAN TERAKHIR di slot Samarinda TV3, maka kalian tahulah akan lagu yang telah mereka hasilkan. SUKA ok. Before ni ada buat entry Lirik Lagu JANGAN LUPA NAMAKU, and sekarang rasa macam nak membebel pasal POMPA BENSIN pula.

Sangat panjang perjalanan nak mendapatkan full song lagu tersebut. Dan amatlah misteri identiti mereka. Hahahaha. Now, full song mereka telah release kan. YAY! *teruja. Dok ulang lagu tu banyak kali.

But, identiti mereka masih belum terjawab. tekaan dari hati naluri? "Azma Aizal, Aqasha n Nadia Aqilah".

Ok. saja nak copy paste ayat dari info page POMPA BENSIN di facebook tu. Ayatnya adalah:

"POMPA BENSIN is a special project band formed in Kuala Lumpur, Malaysia in 2009. The group consists of AzmAiza Y (vocals) and AG (bass, guitar, keyboards & percussion), Andra Ahmad (Vocals & guitar) and Aidan Haliqa (vocals). All four members are involved"


ok ok ok.

AzmAiza Y = Azma Aizal Yusoof.
Aidan Haliqa= Nadia Aqilah.
Andra Ahmad = ???



Erk. tapi, kenapa saya masih rasakan bahawa itu adalah AQASHA? Seriusly,dulu memang minat dengan si aqasha ni. sejak zaman myspace lagi, memang ikut update si aqasha tu. But tiba2 macam dah x dengar cerita tentang dia lagi sehinggalah wujudnya Pompa Bensin.
tak ada kerja betul ha, study pasal dorg. =.=" KIPAS SUSAH MATI kah diriku ini?

Mungkin juga. Apa pun, walau siapapun kalian, saya tetap meminati kalian. And kerana kalian jugalah saya secara tiba2 ter terjah blog encik Firdee Akassya a.k.a Aqasha atau nama penanya "TheSaliq". Ok. the Saliq tu memang url myspace beliau dulu. Mujurlah saya masih ingat. And, saya suka blog beliau. kerana kata2 nya best. Suka gaya penulisan beliau.

Selamat Maju jaya encik Aqasha dan encik serta cik pompa bensin. :)


Ok. Mahu terjah blog Firdee Akassya? hehehe, sini.

http://thesaliq.blogspot.com/

Ok. Sekian saja bebelan kali ini. Selamat Bersahur! =.="




*saja nak letak gambar ini. huu~

No comments: