24 February 2012

Alhamdulillah, Syukur. :)

Assalamualaikum.

Syukur, Alhamdulillah. Kerana kita masih berpeluang untuk melihat dunia hari ini. :)
Dan syukur juga, kerana sampai hari ini, kita masih boleh berjalan dan menghadapi kehidupan, dan semua itu kerana Allah S.W.T. Dengan izinNya, kita mampu. :)

Tak nak membebel banyak. Untuk kali ini, taknak layankan perasaan, taknak membebel banyak. Yang dah berlaku, biarkan ia berlalu. Hidup tetap perlu diteruskan. InsyaAllah. Jujur, tak pernah aku rasa setenang ini. Sebahagia ini. Walau kadang kadang, kenangan boleh buat kita sedih. Normal lah kan. Tapi, untuk teruskan hidup dalam keadaan ini, Syukur Alhamdulillah. Aku dapat rasakan ketenangan itu ketika ini. Sedaya upaya ku, aku cuba buang segala perasaan sakit hati, marah, benci, dan Alhamduillah. Melawan diri sendiri adalah sesuatu yang sukar, tapi perlu dilakukan untuk menjadi yang lebih baik.

Kita akan rasa tenang itu, bila kita serahkan segalanya pada Allah. Menangislah dan luahkanlah segalanya pada DIA. InsyaAllah, hati kita akan tenang. Kenapa aku bercerita tentang ini? Aku ingin sesiapa yang membaca, untuk cuba melawan sifat buruk diri sendiri.

Jika sebelum ini kita cepat terikut perasaan, sama ada marah, sedih, atau apa2 perasaan tidak tenang, cepat2 kita istighfar. Ambil wuduk. InsyaAllah. Kita mampu melawan nya. Aku? Aku sendiri belum cukup baik untuk jadi yang terbaik. Masih banyak yang aku perlu belajar. Dan sedaya upaya aku teruskan untuk belajar. dan berubah.

Bukan niat aku untuk menunjuk2. Atau pun bangga dengan entry2 ni. Tapi, aku rasa, tak salah kalau aku kongsi sesuatu, untuk kebaikan bersama. Kan? Aku bercakap melalui pengalaman. Dan aku kongsi bersama pengalaman.

Masih belum terlambat, untuk kita cuba memperbaiki diri. Dan sekali lagi, kita harus bersyukur, kerana kita diberi peluang hingga sekarang.


"We need to change ourselves first, so that we change our life. And we need to be a better person first, so that we can have a better life."


Allah akan sentiasa bersama kita. Selagi kita cuba sedaya upaya untuk berubah. ingat, kita sendiri perlu untuk berubah. Perubahan itu tak akan datan tiba2. Allah hanya menggerak kan hati, dan kita sendiri perlu bersama2 untuk gerak kan hati dan diri kita sendiri.


I'm still walking in this way. And i know, we all can. Sama2 kita berdoa. Dan cuba untuk jadi yang lebih baik.



:)





InsyaAllah.





dan untuk kali ini, Syukur Alhamdulillah. atas segala yang berlaku. Syukur, Ya Allah.

No comments: