28 February 2012

Berita Terkini

Assalamualaikum. Sekali lagi, rasa macam nak membebel sorang2 dekat sini. Kelas dah masuk minggu ketiga. Means, ada SEBELAS minggu lagi untuk di lalui. SEBELAS ok. :(
Haish! jangan buat muka sedih, kena buat muka senyum! :)

Bak kata Dewa, Hadapi dengan Senyuman.

Pejam celik pejam celik, rupanya baru lagi. Baru lagi untuk saya membiasakan diri dengan kondisi seperti ini. Dengan situasi seperti ini. Dengan sesuatu yang baru seperti ini. Sukar? Jangan anggap ia sukar. yakin dengan ketentuan Allah. InsyaAllah, ia tidak sukar. Mungkin juga, ia tidak senang, tapi yang pasti, jangan ucapkan kata sukar.

Cuma, kadang-kadang, bila memori datang tiba2. Tiba2 pun kita boleh bertukar jadi orang lain. Yang kuat pun boleh tiba2 terduduk. Normal lah macam tu. Kan. Walaupun baru dua tahun lebih, tapi kadang2 rasa macam dah lama je. Mana tak nya, setiap masa, selalu sangat, keluar, jumpa. Tak pernah nak renggang. Bla bla bla bla. itulah dia. FARAH. Budak Manja. Budak tak pandai berdikari. Tapi, sekarang Allah beri peluang untuk berdikari. Buka mata, jangan sempitkan pandangan. Allah itu Ada.


InsyaAllah..


Siapa yang tahu dan kenal farah mn, dia tahu lah farah mn tu macam mana. Umur dah banyak, tapi hati masih macam budak2. kenapa perlu macam ni? jangan! Sila jadi seperti orang dewasa. yang tak mudah kalah dengan sedih, yang tak mudah seronok dengan bahagia. dan sila hidup di dalam realiti. Apa yang ada dalam fikiran, semua itu angan-angan. khayalan. fantasi.

Entah.


mulut kata begini, tapi dalam hati kata begitu. Bukan mahu dia. Tidak. tidak sama sekali untuk inginkan dia. Biar dia pergi jauh jauh. PERGI! PERGI JAUH JAUH. Pernah dia hiraukan? Ada dia cari? TAK. jadi, biarlah dia. Tapi, apa lagi yang tak kena? Masih ada lagi yang tak kena. tapi tak selalu. Apa dia? "Kesan. Tinggalan." tertanam dalam dalam hidup. Kau pergi jauh, tapi kesan kau masih ada. kan..



Sudahlah. Sabar. Banyak kan bersabar. Cuba lawan dan teruskan berlawan dengan segala kesan dan tinggalan. Doa. InsyaAllah. Jangan jauhkan diri dariNYA. InsyaAllah.


Semoga segala kesan dan tinggalan ini hilang. Semoga mampu mencari tapak untuk membina sesuatu yang baru.




Amin..

2 comments:

Si Gile Dan KeGILAannye said...

Semoge kamu kuat farah...!!

Farah Mn said...

terima kasih.. May Allah Give you happiness. :) <3